18 Ocak 2016 Pazartesi

Rick Yancey - 5. Dalga Kitap Yorumu



Selam. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben iyiyim. Bir ara reading slump dönemine giriyormuşgibi oldum. Şükür ki atlattım. Mia Sheridan kurtarıcım oldun. Neyse bu diğer postun konusu. Şimdi bugünbahsedeceğim kitap 5. Dalga. Ocakta filmi çıkacak sanıp hızlı hızlı okuduğum ama filminin Mart'ta çıkacak olmasıyla beni üzen bir kitap. Neden bütün filmler Martta? Neden ha? Neden? İsyanımı sonlandırıp kitabın konusuna geçiyorum. 
Uzaylılar dünyayı ele geçirmek için insanlığa savaş açıyorlar. Asıl konu bu. Ancak bunu filmlerde gördüğümüz gibi bir anda gelip saldırarak yapmıyorlar. Dalgalar halinde insanları yok ediyorlar. Önce şöyle başlıyor. Gökyüzünde bir cisim beliriyor. Üst düzey hükümet yetkilileri araştırıyor ve uzaylılarla iletişime geçilmeye çalışılıyor. Bir yanıt alamadıkça insanlık daha da gerilip bölünmeye başlıyor. Çeşitli komplo teorileri ortaya atılıyor. Örneğin Cassie'nin babası uzaylıların bizim üst yaşam formumuz olduğu ve bizi geliştirmeye geldiklerini düşünüyor. Televizyonda bir çok insan istila, saldırı gibi teoriler üretip bunları konuşuyor. Tabi normal hayat devam ediyor. Zaten ilk dalga asıl kızımız Cassie okuldayken geliyor. 1. Dalga ile ışıklar sönüyor, elektrikli aletler çalışmıyor, o an havada olan uçaklar düşüyor, araçlar çalışmıyor. Birinci dalgadan sonra normal hayat duruyor ve insanlar evden çıkmaz, hükümet yetkililerinden bir haber gelir umuduyla bekliyorlar. Bu sırada 2. Dalga ile sahil kesimi sular altında kalıyor ve milyonlarca insan ölüyor. İnsanlar hala bir umut deyip bekliyorlar anacak bu sırada 3. Dalga yani Veba bir diğer adıyla Kızıl Ölüm geliyor. Bu biraz karışık bir durum. Kızıl Ölüm herkesi etkilemiyor. Bazılarının buna bağışıklığı var. 4. Dalga'da ise Cassie kardeşi Sam ve babası ile kampa sığınıyor. Ancak bir süre sonra gelişen olaylar sonucunda kimsesiz kalıyor. Üstelik peşinde bir uzaylı olan Susturucu var. Kitap aslında ana konu olarak 4. Dalga ile 5. Dalga arasını ele alıyor. Burada Ben Parrish, Ewan Walker, Hileci, Fincan gibi bir çok karakterle tanışıyoruz ve bu çocukların yaşam savaşını okuyoruz. 
Kitap birçok karakterin gözünden anlatılmış ve bu benim hoşuma gitti. Özellikle Ewan inanılmaz tatlı biriydi. Cassie ve Ewan'ın bölümlerini okurken çok daha fazla keyif aldım. Kitapta neredeyse hiçbir soruma cevap bulamadım bu yüzden Sonsuz Deniz'i bir an önce almak istiyorum. Aşırı derecede soru işaretlerim var. 
Kitap çok yönlüydü. Aşk, arkadaşlık, fedakarlık, hile, sadakat, aksiyon, macera ne ararsan vardı. Bir tek sonuna sinir oldum. Ewan'a ne oldu hiç bilmiyorum. 
Bazı yorumlarda çok durağan denilmişti ama bana hiç durağan gelmedi. 
Kısacası ben kitabı sevdim. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder