1 Ocak 2016 Cuma

Rainbow Rowell - Eleanor&Park




Yeni yılın ilk gününden herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Yeni yıl hepimize sağlık, huzur, mutluluk getirsin diyor ve hemen yorumuma geçiyorum.

Eleanor maddi sıkıntılar çeken bir aileye mensup. Üvey babası annesine sürekli şiddet uyguluyor ve Eleanor dört kardeşiyle aynı odayı paylaşıyor. Kızıl saçlı, kilolu ve tuhaf giysileri olan bir kız. 

Park ise eski sevgilisi okulun en güzel kızı olduğu için bir havası olan ve genellikle kendi başına takılan bir çocuk.
Bir gün Eleanor'un Park'ın okul servisine binmesi ile olaylar başlıyor.
Kimse Eleanor'un yanına oturmasını istemiyor. Buna Park da dahil. Ancak kız ayakta kalınca ona acıyıp yanına oturmasına izin veriyor. Bir ay boyunca her okul günü yan yana oturmalarına rağmen hiç konuşmuyorlar ve Park bir yerden sonra kendini suçlu hissediyor. Eleanor'a bir çizgi roman veriyor ve bu şekilde ilk etkileşimleri başlıyor. Konu genel olarak bu. 
Şimdi yorumuma gelirsek ben kitabı beğendim ama bayılmadım. Şöyle ki Eleanor kendine çok güvensiz bir kız. Aslında haklı sebepleri var fakat bir yerden sonra Park'ın onun için yaptıklarından sonra hala bu güvensizliğini devam ettirmesi beni biraz sıktı. Onun haricinde yazarın kitabın sonlarına doğru sırf bir aksiyon olsun diye koyduğu o olay bana çok gereksiz geldi. Böyle sanki bu kadar şeker bir kitaba yakışmamıştı. Özellikle bir aksiyon olmasına gerek yoktu çünkü biz zaten onların bu dingin halini sevmiştik. Beğenmediğim yerler buralardı. Sonu çok açık bitti ama ben rahatsız olmadım. Sevdim yani sonunu. Akıcı, şeker mi şeker bir kitap. Erkek karakterin kötü çocuk olmaması diğer okuyucular gibi beni de çok mutlu etti. Tavsiye edeceğim bir kitap. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder