3 Ocak 2016 Pazar

Gayle Forman - Eğer Yaşarsam Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Her ne kadar bugün size çok çok beğendiğim bir kitabın yorumunu yapıyorum demek istesem de diyemem çünkü beğenmedim. Bir ara herkesin okuduğu bir kitaptı. Ben bu tarz popüler kitapları daha geç alıyorum genellikle. Önce insanların aşırı ilgisi geçsin istiyorum. Bu da geç aldığım kitaplardan biri. Okuyanların neyi beğendiğini anlamadım. Bence çok güzel işlenebilecek çok farklı bir kurgu oluşturulabilecek bir kitap yazar tarafından mundar edilmiş. Önce kısaca konusundan bahsedeyim sonra sevmediğim özelliklerini uzun uzun anlatırım.

Konusu Mia adında çello çalan bir kızın annesi, babası ve kardeşi ile birlikte karlı bir gün bir araba yolculuğu yapması ile başlıyor. Daha sonra kaza oluyor ve Mia'nin anne ve babası olay yerinde hayatını kaybediyor. Mia bunları görüyor. Daha sonra sağlık ekibi geldiğinde Mia onların kendisini görmediğini fark ediyor ve aslında ruhunun bedeninden ayrıldığı ortaya çıkıyor. Daha sonra hastane süreci başlıyor. Mia'yı hayata döndürmek için -ölmüyor ama ağır yaralı- doktorların uğraşı ve bu sürede yakınlarının durumu bize anlatılan genel konu. Mia'nın yaşamı mı yoksa ölümü mü seçeceği genel soru. 

Şimdi kitapta sevdiğim neredeyse tek şey Mia'nın en yakın arkadaşı oldu. Gerçekçi bulduğum, hislerini hissettiğim tek kişi o. Adam Mia'nın sevgilisi. Her ne kadar ben aralarındaki aşka inanmasam da aşıklar. Adam garip bir karakter. İkinci kitap onun gözünden anlatılıyor. Belki garipliğinin sebebini öğrenirim bilmiyorum. Bunun dışında büyükannesi, büyükbabası, akrabaları çok tuhaftı. Kitapta bahsedilene göre oldukça yakınlar ama kızları, oğulları, küçük torunları ölmüş ve ne bileyim bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama tepkileri bence çok hafifti. Büyükbabasının Mia'ya sen ne karar verirsen anlayışla karşılarız demesi zaten başlı başına bir soru işareti. 

Kitapta duyguların yeterince iyi aktarılmadığını düşünüyorum. Pek bir olay yok zaten. Mia'nın hastane sürecindeki tek olay Adam'ın grubunu getirip hastanede karışıklık yaratmak ve Mia'yı görebilmek amacıyla grubuna şarkı söyletmesi oldu. Ki ben buna sinir oldum. Orası yoğun bakım. Sadece Mia yok. Bu gürültüyü kaldıramayabilecek insanlar var. Hastanede bu tarz bir gürültü olması zaten benim okurken bile sinirimi bozdu. Akıcı bir kitaptı, yazıları dev gibiydi ama zor bitirdim ve bittiğinde derin bir nefes aldım. 
Kitabı seven biri okuyup neden bu kadar kötü yorum yapmış demesin. Bu tamamen benim kişisel görüşüm. Ben kitabı sevmedim. Tavsiye etmem ama alıp okumak isteyenlere de almayın demem. Belki siz seversiniz. Benim için başarısız bir kitaptı. 
Yorumum bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yorumda görüşmek üzere.. Hoşçakalın.

2 yorum:

  1. Kitabını okumadım ama filmini sevmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı sevemedim ama filme bir şans vermeyi düşünüyorum :)

      Sil