13 Aralık 2015 Pazar

Jojo Moyes - Bir Artı Bir Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben kitap okumak dışında hiçbir şey yapmıyorum. Bir haftayı kendime ayırdım ve istediğim şeyleri yapıyorum sadece. Finallerden önce enerji toplamak için güzel bir yöntem bence. Bir haftadır müzik ve kitap var hayatımda sadece. Hal böyle olunca pek çok kitap okudum ama yorumunu giremedim. Şimdi sırayla onları gireceğim. Başlayalım..
Jojo Moyes ile Senden Önce Ben kitabı ile tanıştım ve benim favori yazarlarım arasına girdi. Bir Artı Bir'de de aynı tür farklı konu üzerinden iyi başarılı bir kitap ortaya çıkarmış
. Ben Bir Artı Bir'i sevdim. Tabi ki Senden Önce Ben ile karşılaştırırsak o kadar iyi değil ama bence karşılaştırılması çok doğru değil. Konu bakımından birbirinden çok farklılar çünkü. Neyse konusuna geçeyim. Jess ve Natalie iki yakın arkadaş evlerde temizlik yapıyorlar. Jess'in iki çocuğu var. Tanzie ve Nicky. Tanzie küçük yaşta olmasına rağmen bir matematik dehası. Gerçekten matematikle çok ilgili ve başarılı. Nicky ise gözlerine sürme çeken ve tuhaf bir dış görünüşü olduğu için okulun serserilerinden sürekli dayak yiyen biri. Maddi olarak gerçekten çok sıkışıklar. Jess'in kocası Marthy işsiz. Bu nedenle nafakasını ödeyemiyor ve Jess ona karşı oldukça ılımlı davranıyor. 
Ed ise büyük bir yazılım şirketinin patronu. Ed bence büyümemiş bir çocuk gibiydi kitabın başlarında. Neyse onun hikayesi de üniversiteden beri hoşlandığı kızın ona bir gün yaklaşması ve bir ilişkiye başlamaları. Ancak kız zamanla tuhaflaşıyor ve Ed bir gün ondan kurtulmak için ona vermemesi gereken bir bilgi veriyor. Kız erkek kardeşiyle birlikte bu bilgiyi kullanıp Ed'in şirketini zora sokuyor ve bilgiyi veren kişi Ed olduğu için soruşturmada asıl şüpheli durumuna düşüyor. Avukatı Paul bir süre ondan şirketten uzak durmasının daha iyi olacağını söylüyor. 
Tahmin edileceği gibi Ed ve Jess Jess'in Ed'in evini temizlemesi vasıtasıyla tanışıyorlar. 
Bir gün Ed yolda giderken çok ama çok eski bir arabanın polisler tarafından durdurulduğunu görüyor ve Jess'i görünce onlara yardım edebilirim düşüncesiyle arabadan iniyor ve işte kitabın dönüm noktası burası. Olaylar buradan sonra başlıyor. Ed Jess'i ve tuhaf ailesini görüyor ve onları İskoçya'ya götürebileceğini söylüyor. Bu şekilde yolculuk başlıyor. 
Daha fazla anlatıp kitabın güzelliğini kaçırmak istemiyorum. Sonrasını merak edenler kitabı okusun. 
Dediğim gibi benim çok beğendiğim bir kitap oldu. Her şey dozundaydı. Jess'in her zaman iyi şeyler beklemesi ve bazen geç de olsa o iyi şeylerin gerçekleştiğini görmesi, çocukları ile olan ilişkisi, Ed ile olan durumu gibi bir çok şey bence en iyi şekilde bize verilmiş, duygular hissettirilmişti. Kesinlikle tavsiye edeceğim, akıcı güzel bir kitap. Bir de unutmadan kitapta da ayraçta da gördüğümüz o köpek Norman. Normalde şişman ve sürekli gaz çıkaran devasa bir köpek ama aynı zamanda bir kahraman.. :)

1 yorum:

  1. Jojo moyes çok seviliyor çok duyuyorum ama yazar ile henüz tanışamadım ;) Bu kitap da çokca elime alıp bıraktıklarımdan :)

    YanıtlaSil