2 Ekim 2015 Cuma

Jojo Moyes - Senden Önce Ben Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bugün Eylül ayının başında okuduğum ve bayıldığım bir kitabın yorumuyla karşınızdayım. Ama yoruma geçmeden önce bahsetmek istediğim birkaç şey var. Bir çoğumuzun okulu yeni açıldı ve başarılı bir eğitim yılı diliyorum herkese. Benim için çok dolu bir eğitim yılı olacak. İki bölüm birden okuyorum ve pek fazla kitaplara zaman ayırmayabilirim. Yine de kaçma fırsatı bulduğum her zaman yine kendimi kitapların büyülü dünyasına atacağım. 
Haberiniz var mı bilmiyorum ama bu ay Epsilon yayınlarından 4N1K ve Go! Kitap'tan The Originals Yükseliş çıkıyor. Belki bunlarla ilgili tanıtım yazısı paylaşırım. İkisi de benim heyecanla beklediğim kitaplar. Umarım biz okurları memnun ederler. 
 Sözü daha fazla uzatmadan yorumuma geçeyim. 

Senden Önce Ben malesef ki kitabı okumadan önce sonunu öğrendiğim bir kitaptı. Arkadaşlar yapmayın. Spoiler vermeyin. Bırakın heyecanı kalsın. Merakla okuyalım. Sitemimi de belirttikten sonra kitabın konusuna geçebilirim. 
Will bir motorsiklet'in ona çarpması ile vücudunun denetimini kaybetmiş bir insan. Ama bundan önce hayatını dolu dolu yaşamış biri. Yapabildiği onca şeyden mahrum olmak - ki ne kendisi yemek yiyebiliyor ne de tuvalet ihtiyacını karşılayabiliyor.- onu çok zorluyor ve bir noktadan sonra hayatından vazgeçiyor. Yaşamanın bu olmadığını düşünüyor.
Lou ise evin geçimini tek başına bir kafede çalışarak sağlıyor. Bir gün çalıştığı kafenin kapanmasıyla iş aramaya başlıyor ve Will'in yeni bakıcısı olarak Will'in hayatına giriyor. 
Will ile tanışmaları pek hoş olmasa da -Tamemen Will'den kaynaklı- Lou'nun bu işi bırakma şansı yok. Bu nedenle birbirlerine tahammül etmeye başlıyorlar. 
Lou aileye giriyor ve bazı şeyler öğreniyor. Bunlara engel olmak istiyor. Will için çok çabalıyor ve fedakarlıklar yapıyor. Peki sonuç ne oluyor? Okuyun, öğrenin. 
Sonunu bilmeme rağmen çok güzel bir kitaptı. Aynı zamanda ikinci kitabı Senden Sonra çıkacakmış ve Lou başkasına aşık olacakmış. Ben böyle kitapların -Çok tutan kitapların- ikincilerinin kar amaçlı yazıldığını düşünüyorum. Katılmayanlarınız olabilir. Tamamen benim düşüncem zaten. Senden Sonra'yı almayı düşünmüyorum. Benim için Will ve Lou'nun hikayesi burada bitiyor ve devamını kendi kafamda olduğu gibi hatırlamak istiyorum. 
Kesinlike tavsiye ettiğim bir kitap. Herkese hitap edeceğini düşünüyorum. 
Puanım: 5/5

2 yorum:

  1. Bu kitabı sonunu bilerek okumak daha üzücü olsa gerek. Ben Spoiler'sız okumuştum ama içten içe biliyordum nasıl biteceğini, insan zaman zaman kahroluyor böyle olunca. İkinci kitap konusunda kesinlikle aynı fikirdeyim, ben de okumayı düşünmüyorum. İkinci kitabın yazılmasına bile çok sinirlenmiştim, bu hikayenin büyüsünü bozacakmış gibi geliyor bana. Dediğin gibi benim için hikaye bu kitabın sonuyla bitti, çok da güzel bir iz bıraktı bende :')

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı sonunu bilerek okumak daha üzücü olsa gerek. Ben Spoiler'sız okumuştum ama içten içe biliyordum nasıl biteceğini, insan zaman zaman kahroluyor böyle olunca. İkinci kitap konusunda kesinlikle aynı fikirdeyim, ben de okumayı düşünmüyorum. İkinci kitabın yazılmasına bile çok sinirlenmiştim, bu hikayenin büyüsünü bozacakmış gibi geliyor bana. Dediğin gibi benim için hikaye bu kitabın sonuyla bitti, çok da güzel bir iz bıraktı bende :')

    YanıtlaSil