13 Ekim 2015 Salı

Büşra Yılmaz - 4N1K Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bu gün wattpad'de okumaya başlayıp bayıldığım bir kitabın yorumuyla karşınızdayım. 
Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Wattpad'e karşı değilim. Bence amatör yazarlar için oldukça güzel bir ortam sağlıyor ve kitap almaya imkanı olmayan insanlara ücretsiz olarak kitap okuyabilecekleri bir seçenek vermesi bakımından beğeniyorum. Ama ben de çoğu insan gibi bu platformun amacından saptırıldığını düşünüyorum. Hak etmeyen bir çok hikayenin kitaplaşıp deli gibi satıldığı kitaplar var. Ben bunların çoğunun tamamen şişirme ve genç kesimin abartması sonucunda olduğunu düşünüyorum. Ama 4N1K öyle değil. Bir kere çok gerçek. Çok bizden. Belki de bu yüzden bu kadar samimi geliyor. 
Konusu kısaca Yaprak ve çocukluktan tanıdığı dört manyak arkadaşının hayatları. Yaprak pembeyi sevmeyen, annelerimizin prensesleri gibi gördüğü kızlardan olmayan, deli dolu bir panda yavrusu. :) Ali bizim gamzeli oğlanımız. Kahraman ve en aklı başında olanımız. Oğuz pizza, pijama, pislik üçlüsünden kopamayan, tuvalette tweet okumaya bayılan manyak oğlanımız. Sinan uslanmaz çapkınımız. Gökhan hayatındaki üç kadına -annesi, Yaprak, Merve- deli gibi aşık kıskancımız. Bir de Barış var. Grubumuzdan değil. Yaprağa aşık bir Sırık oğlan. Onun içindeki prensesi çıkarmak ve onu kendine aşık etmek için yapmayacağı şey olmayan uslanmaz bir aşık. 
Hikayemiz Yaprak'ın annesinin onun için aldığı pembe gömleği değiştirmek için gittiği mağazada Barış'la karşılaşması ile başlıyor. Barış ondan kız arkadaşının doğum günü için bir elbise denemesini istiyor. Yaprak ısrarlara dayanamayıp kıyafetlerinin üstüne elbiseyi geçiriveriyor. (Aynı ben :/ ) Bir sonraki gün evine bir paket geliyor ve içinden dün denediği elbise çıkıyor. Daha sonra okulda Barış'la karşılaşıyor ve Barış'ın bana aşık olacaksın tavırları onu çok sinirlendiriyor. Barış 'Senden hoşlanıyorum.' dediğinde Yaprak ona kafa atıyor. Tabi Barış'ın bu halleri grubun diğer üyelerini rahatsız etse de özellikle rahatsız ettiği biri var. Ali. Ali on iki yıldır Yaprak'ı seviyor ama onu arkadaşı gibi gören yaprağın dostluğunu kaybetmemek için hiçbir şey söylemiyor. Ve bu kadar. Daha fazla anlatırsam kimi seçtiğini söyleyeceğim diye korkuyorum. Birinci kitabın sonu beni pek tatmin etmedi ama yinede aşırı derecede sevdiğim bir kitap oldu. Özellikle Oğuz'un pizzalı pijamasını aşırı kıskandım. Bulursam ben de alacağım bir tane :) Kahkahalara boğulduğum çok çok fazla yer olmasına rağmen gözyaşlarımın aktığı bölümler de vardı. Dediğim gibi beğendim ve tavsiye ederim. Gününüzü neşelendirecek ve arada yaptıkları aklınıza geldiğinde saçma sapan bir ortamda kahkaha atacağınız sahneleri ve karakterleri olan bir kitap. Daha fazla konuşmadan alıntılara geçmek istiyorum. 

Alıntılar

"Peki bakalım, gel buraya..." Beni tutup kendine çekti. "N'oluyor, Ali dur! dedim korkuyla. Ayaklarını karnıma koyup beni küçükken olduğu gibi ayaklarıyla havaya kaldırdı ve "Oradan bak bakalım, büyümüş müyüm?" diye sordu gülerek.
"Yok vallahi, ne büyümesi, hala 5 yaşında gibi... Ali, indirsene oğlum, oynama benle!"
"Çocukken böyle yapınca çok mutlu olurdun. O zamanlar bacaklarım zayıftı, sadece on saniye tutabilirdim. Yine de 'Seni seviyorum Alikuş' diye bağırırdın oradan. Eski küçük Yaprak ol."
"Bak sen şuna... Tamam! Ali, seni kocaman seviyorum!" diye bağırdığımda bacaklarını gevşetti, üzerine düştüm. Kendimi öne atıp,kafasına küçük bir şaplak attım. "Eşek kafalı, karnım acıdı." Yana kendimi bırakıp geri yerime uzandım."Burası mı?" diye sordu karnıma elini koyup.
"Evet."
"Peki..." Eliyle karnımı sıvazlamaya başladı. "Bir kere de yerdeyken desene..."
"Efendim?"
"Ah, yok bir şey, burası acıyor mu?"
****
Sona kalan iki kağıt Oğuz ve Sinan'ınkiydi. "Oğuz Ünal, kaç bekliyorsun?" diye sordu hoca, Oğuza bakarak. "Ben bilmem kıymetli öğretmenimiz. Allah'ın takdiri neyse onu alacağım." Oğuzun dalgayla karışık gevşek cevabına, gözlüğünün üzerinden ters ters baktı hoca. "22 evladım.22!" Kriz. Sinan, Oğuzu dürttü ve kulağına sadece bizim duyabileceğimiz şekilde fısıldadı. "Tuvalette ekmek mi kemirdin, Allah'a şirk koşarken kul hakkı mı yedin, dört büyük kitaba diss mi attın, şeytana ruhunu mu sattın anasını satayım. Dinden 22 almak ne lan?"
"Sinan Yorulmaz. Sen de 15 aldın... Bravo." Hoca elindeki son kağıdı da kağıt yığınının üzerine koyup, hepsini hızla çantasına tıkıştırdı.
"Ben de galiba Oğuz'a bunları yaparken eşlik ediyordum..."
****
"Gökhan..." dedi usulca Merve. Gökhan'ın yüzüne bakamıyordu.
"Merve..."
"Gökhan..."
"Merve..." dedi Gökhan biraz daha yaklaşıp. Yaklaştı ve saçlarına dokundu. "Merve... Buradan baktım da... Bu göğüs dekoltesi ne lan?!"
****
"Tamam, şimdi ilk önce geometri çalışalım," deyip önündeki kitabı açtı gamzeli öğretmenimiz. "Nerden başlayalım?"
"Mısırlılardan başla kanka," dedi Sinan.
"Tarih değil geometri çalışacağız," dedi Ali kaşlarını çatarak. "Mısırlılar nerden çıktı?"
"Kanka geometri zaten... Mısırlılar bulmadı mı geometriyi? İşte bulunduğu yerden itibaren al sen. Bende geometri oradan eksik de."
****
Kahvaltının devamında yumurtam tuzla dolduğundan kendi yumurtamı gizliden Oğuz'unkiyle değiştirdim. Fark etmeden tuzlu yumurtayı ağzına atınca, neredeyse sandalyeden düşüyordu. Kahvaltı sonrası tuzlu yumurta yediği için tansiyonum çıktı diye bir o kanepeye bir bu koltuğa oturdu oturdu kalktı Oğuz. En sonunda Nunu Nine'nin tansiyon aleti ile tansiyonunu ölçerken kolunu yanlış pozisyonda tuttuğundan alette "32'ye 12" gibi saçma bir rakam çıkınca 'bir mese ölüyor' diye yuvarlanmaya başladı uzandığı koltukta. İşte her zamanki salaklıkları...
****
"Neyin farkına varacakmışım? İçindeki prensesin deme valla kusarım üzerine. İçimde prenses falan yok oğlum benim. Varsa da içimde bir prenses, yemişimdir yanlışlıkla ben küçükken, ondandır."


7 yorum:

  1. böyle saçma sapan bir kitap aldığım için ilk defa pişman oluyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cümlenizde ve ifadenizde hata olduğunu düşünüyorum. Bir kitaba saçma denmesinin de doğru olduğunu düşünmüyorum. Zevkler ve renkler tartışılmaz tabi ki.. Beğenmediğiniz takdirde sahaflarda takas yoluyla değiştirme imkanı bulabilirsiniz.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. Gerçekten çok beğendim yani hem mizah hem hüzün belkide okuduğum en hoş kitaptı diğer yazılarınızı heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Kitaba bayıldım aldım okuyorumda elimden bırakamıyorum resmen bence gençler için çok güzel bir kitab çıkarmışsınız bu kitabın devamını istiyorum heyecan merak macerayla dolu çok çok çok güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mizahi yönden ve aşk yönünden herkese hitap eden hoş bir kitaptı. İkinci kitabı ben de bekliyorum. Umarım bizi fazla bekletmeden çıkarırlar :)

      Sil
  4. ben kitabı daha okumadım hatta almadım ama bugün almayı düşünüyorum. gerçekten çoğu yerde kitabın çok güzel olduğu yazılmış ve ben de merak ettim. ayrıca yorumunuzu da çok beğendim

    YanıtlaSil