11 Haziran 2015 Perşembe

Canan A. Düzgan - Bir Deniz Kızı Hikayesi



Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bir Deniz Kızı Hikayesi adlı muhteşem kitabı yorumlayacağım size. Gerçekten muhteşemdi. Elka bir deniz perisidir ve insan olmak ister. Aşkı tatmak ister. Walter ya da Walt arkadaşları Steve ve John ile Karayiplere tatile gider. Tatil anlayışları tamamen bakabildikleri kadar çok kızın tadına bakmak. Bir gün deniz kenarındayken birden yer sarsılır ama bunu sadece Walter farkeder. Kamp kurdukları yere gittiklerinde gece bir inleme duyar. Sesi takip ederek bir mağaraya gider ve Elka'yla karşılaşır. Elka Walt için okyanus gözlü kız. Elka çok masum bir kız ve çok zayıf düşmüş. Walt onu orada bırakamıyor ve evine götürüyor. Ama Elka'da fark ettiği bazı tuhaflıklar var. Mesela televizyonu gördüğünde içinde insanların sıkışmış olduğunu düşünüp neredeyse ağlayacak duruma geliyor. Walt önce onu deli sanıp bırakmaya çalışıyor ama vicdanı el vermiyor ve onunla yaşamaya başlıyor. Böylece Elka ve Walt'ın aşkı başlıyor. Çok masum ve saf bir aşk var. Gerçekten çok güzeldi. Bir çift daha var ki ben bayıldım. Steve ve Axela. Sürekli tartışıyor ve birbirlerini deli ediyorlar ama aynı zamanda birbirlerine deli oluyorlar. Bazı tartışmalarında gerçekten nefessiz kalana kadar güldüm. Bahsetmeyi unuttuğum bir şeyler var Walt ve Elka ile ilgili. Elka insan olmak istiyor ama bu öyle kolay bir süreç değil. Öyle şeyler dönüyor ki yok artık modunda oluyorsunuz. Elka'nın insanlara dair hiç bir şey bilmemesi Walt'ı öyle durumlara sokuyor ki bir yandan gülüyor bir yandan nasıl anlatacak acaba diye merakla okuyorsunuz. Hep güldüm dedim ama kitapta büyük fedakarlıklar da var. Gözyaşlarıma engel olamadığım zamanlar da var. Sevdiğiniz bir karakterden bir anda nefret ediyoruz ama sonra öyle bir şey ortaya çıkıyor ki gönlümüzün birincisi oluyor. Arka kapak yazısında beğendiğim çok güzel bir bölüm var onu da aşağıda paylaşmak istiyorum. Son olarak kitap 733 sayfa yani çok kalın ama inanın hiç sıkılmıyorsunuz. Bir de bir de kitap farklı karakterlerin ağzından anlatılıyor yani birbirlerinden uzakken neler olduğunu ve aynı olayları farklı kişilerin gözlerinden görmemiz açısından çok güzel bir durum. Neyse daha fazla uzatmıyorum sevdiğim bölümü yayınlayıp bitireceğim.

"Yemin ederim sana her şeyi düzgün öğreteceğim. Korkunca öpülmüyor biliyor musun? O, sadece seni öpebilmek için uydurmuş olduğum bir yalandı. Pizzamı da paylaşabiliriz söz veriyorum. Yine dönmedolaba bineriz ve bu kez, korkmaman için sımsıkı sarılırım sana. Seninle uyumak için uydurduğum bahaneler olmadan beraber uyuruz...Hı?"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder