20 Mart 2015 Cuma

Veronica Roth - Uyumsuz Kitap Yorumu


Herkese merhabaa. Nasılsınız? Bugün size Uyumsuz'un yorumunu yapacağım. Ondan önce biliyorsunuz ki  Kuralsız vizyona girdi. Eğer kitabı bitirebilirsem yarın izlemeye gideceğim. Uyumsuz'u herkes okudu, beğendi. Ben nedense bir uzak durdum. Sonra filmini izledim. Baya beğendim. Gidip seriyi aldım. Uyumsuz güzeldi. Veronica Roth'u çok kıskanıyorum çünkü yaratıcı yazarlık diye bir bölümde okumuş ve bence süper :) Neyse konuya geleyim. Toplum beş farklı topluluğa ayrılmış. Dürüstlük, Fedakarlık, Cesurluk, Dostluk ve Bilgelik. Beatrice asıl kızımız fedakarlıkta doğmuş. Topluluğunu seviyor ama kendini o topluluğa ait hissetmiyor. Topluluğun gerektirdiği özellikleri (kendini unutma, kendinden önce başkalarının ihtiyaçlarını düşünme vb. ) kendinde bulamıyor. 16 yaşındaki herkes hayatını devam ettireceği topluluğu seçiyor. Bu seçim töreninden önce bir test uygulanıyor. Bu testin amacı hangi topluluğa ait olduklarını belirlemek ama test sonucuna göre seçim yapmak zorunda değilsin. Beatrice uyumsuz çıkıyor. Seçim gününde ne yapacağını bilmiyor. Hem ailesiyle kalmak hem de kendini bulmak istiyor. Ama bunun ikisi aynı anda mümkün değil. Herkesi şaşırtacak bir seçim yapıyor. Cesurluğu seçiyor. Ve macera başlıyor. Cesurlar gerçekten çok harikalar. Yani şöyle cesurlukta bozulmalar var bahsettiğim harikalık o değil. Mesela ulaşımları. Hızlı giden bir trene kendilerini atıp o şekilde yolculuk ediyorlar. Ya da arka girişte kendini yedinci kattan aşağı atıyorsun ve bir ağın üstüne düşüyorsun. Buraları harika :) Cesurluk yerleşkesinde geçen zamanı çok sevdim. Cristina, Will, Al, Tobias. Onları da çok sevdim. Genel olarak kitabı çok sevdim. Sadece daha çok diyalog olsun isterdim. Neyse yapacak bir şey yok :) Ben okumanızı tavsiye ederim. İyi vakit geçireceğinize inanıyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder