20 Şubat 2015 Cuma

Lıssa Price - Başlayanlar Kitap Yorumu


Merhabaa. Nasılsınız? Ben iyiyim. Süper bir distopya ile karşınızdayım. Serinin adını bilmiyorum. Ama bu ilk kitap. İkinci kitap Sonlayanlar. Kitabın konusundan bahsetmem gerekirse bir biyolojik savaş başlıyor ve sanırım 20-70 yaş arasındaki herkes ölüyor. Diğerlerinin ölmemesinin sebebi bir aşı bulunuyor koruyucu ama önce kendini savunamayacaklara yani çocuk ve yaşlılara yapılıyor. Bu yüzden sadece onlar yaşıyor. Callie ise annesini savaşta kaybediyor. Babasını ise alıp götürüyorlar ve bir daha haber alınamıyor. Başlayanlar açlar, çalışamıyorlar, onların büyük çoğunluğuna sahip çıkacak büyükanne ve büyükbabaları yok ve sokaklarda yaşıyorlar. Sonlayanların ise bir kısmı aşırı lüks içinde yaşıyor bazıları ise çalışıp geçimini sağlıyor. Tabiki yaş sınırı da şu an ki gibi değil. 200 yaşa kadar yaşıyorlar. Callie'nin kardeşi hasta bu sebeple Beden Bankasına gidiyor. Beden Bankası sonlayanların gençlerin bedenlerini kiraladıkları yani bir süre için onların bedenlerini kullandıkları bir yer. Callie hem kardeşini iyileştirebilmek hemde ona bir evde normal bir hayat yaşatmak için sözleşmeyi kabul ediyor. İlk iki transfer başarılı oluyor. Ama üçüncü transferde Callie bedenini kiralayan Helena içindeyken uyanıyor. Yani bir bedenin içinde iki kişi kalıyorlar. Helena bi suikast planlıyor ve bu sebeple Callie'nin yongasıyla oynuyor. Helena'nın asıl isteği torunu Emma'yı bulmak. Helena senatörün ( suikast düzenleyeceği kişinin) beden bankasıyla ilgili çok kötü planları olduğunu düşünüyor. Bu nedenle Callie'yi suikast'e ikna etmeye çalışıyor.  Konu bu. Bakalım Callie bu suikast!e engel olabilecek mi? Bu sorunun cevabını arıyoruz. Kitap çok akıcı. Hiç sıkılmadan bir günde okudum. Zaten ince bir kitap. Kapağını da çok beğendim. Sadece sayfalar aşırı ince yani çevirirken dikkat etmek lazım. Kitapla ilgili tek beğenmediğim şey buydu. Onun haricinde güzeldi. Birde söylemeden geçemeyeceğim. Callie ve diğerlerinin yaşları küçük olmasına rağmen çok olgunlar ama bu beni rahatsız etmedi. Sadece hani her konuda bu kadar olgun davranırken bazen asıl konuyu kaçırıp çocukça şeyler düşünmesi beni güldürdü. Uzun zamandır distopya okumamıştım. İyi geldi :) Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder