23 Şubat 2015 Pazartesi

Laini Taylor - Duman ve Kemiğin Kızı Kitap Yorumu


Merhaba. Nasılsınız? Ben bu ara biraz tembelim :) Duman ve Kemiğin Kızı'nı okuyalı çok oldu ama nedense yorum giremedim bir türlü. Bu ara kitap yorumu giremediğim için birikti okuduğum kitaplar bende dedim ki hadi artık Buse yaz ve işte burdayım. Bugün 4 5 tane yorum yazacağım ama peşpeşe paylaşmayacağım. Neyse gelelim kitabımıza Duman ve Kemiğin Kızı'nı duymayan kalmamıştır heralde. Herkes okudu, herkes çok beğendi. Bende bu takıma katılayım dedim. :) Konusu çok farklı bir kitap. Şöyle ki.. Karou Prag'da okuyan bir resim öğrencisi. Yani en azından arkadaşları bu kadar biliyor. Karou'nun ikinci bir hayatı daha var. Brimstone'un ufak tefek işlerini yapıyor. Ailesini tanımıyor. Aile diye bildiği kişiler Brimstone, İssa, Twiga ve Yasri. Bunlara Kimera deniyor. Karou'da Brimstone'nun verdiği dilekçik denilen sadece küçük dilekleri yapabilen bir kolyesi var. ( Bu cümleyi kuramadım :/ ) Bunları pek gerekli şeyler için kullandığını söyleyemeyiz. Saçlarını mavi yapması, eski sevgilisinin olmadık yerlerini kaşındırması, yada eski sevgilisinin yeni sevgilisinin kaşlarını tırtıl gibi yapması vb. Karou Brimstone için diş topluyor ama Brimstone'un bu dişlerle ne yaptığını bilmiyor. Bunları geçitler sayesinde yapıyor. Melekler geçitlerin üzerine el izi bırakıyorlar. Bu sırada Akiva ( ki kendisi melek) ile Karou tanışıyor ve olaylar devam ediyor. Konu genel olarak bu. Çok iyi anlatamadım çünkü çok karışık. Iıı bu kitabı anlatmak neden bu kadar zor :( Neyse gelelim sevdiğim ve sevmediğim yönerine. Aslında kitabın hemen hemen her yerini sevdim. Sadece çok küçük bir yerde birazcık sıkıldım ama kurgusu, konusu, yazım tarzı, sürükleyiciliği ve sonunda ortaya çıkan bazı gerçekler var ki ağzım açık kaldı. Okuyup okumama konusunda kararsız olan varsa bence okuyun çünkü farklı ve güzel :) Melek kitaplarına karşı önyargılı olanlar varsa bende sizden biriyim ama ben okurken sıkılmadım yani rahatlıkla okuyabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder