6 Şubat 2015 Cuma

Kendi Kitabını Kendin Yarat

Selaam. Nasılsınız? Ben biraz tuhafım. Nasıl anlatsam bol bol kitap okuyorum ama bloğa yazı girmiyorum. Sanırım üstüme tembellik çöktü. Şubat'ta Pabucumun Ajanı 1, Duman ve Kemiğin Kızı, Gül ve Avcı'yı okudum. Pabucumun Ajanı 1' e yorum yapmayı düşünmüyorum. Böyle söyleyince kötü gibi oldu. Kesinlikle öyle değil. Çok harikaydı. Dünyalı Deniz'le Uranüslü Tuna'nın aşkını anlatıyor. Aralarındaki diyaloglara bayıldım. Acayip eğlendim. Kitabın başımdan sonuna kadar sırıttım. :) Diğerlerinin yorumu da gelecek ama ne zaman gelir bilmiyorum. Şimdi asıl konumuza gelelim. Mimlendim. Mimlediği için  Kitap Kavanozu'na çok teşekkür ederim. Ve önceden söyliyim bu tag çok zor. Neyse başlayalım soruları görünce anlarsınız.

1) Bir kitap yazmaya karar verdiniz. Türü ne olurdu?
En sevdiğim tür olan fantastik yada distopya yazarım.

2) Bu kitabı bir serinin başlangıcı mı yoksa bağımsız bir roman şeklinde mi yazardınız?
Eğer seri olabilecek kadar geniş bir hikaye varsa aklımda seri yazmak isterdim.

3) Kitabınızın baş karakterinin ya da karakterlerinin isimlerini ne/neler koyardınız?
Bu çok zor. Yani o yarattığım dünyaya göre değişir. Ama Türkçe olmazdı kesinlikle.

4) Her yazarın etkinlendiği başka yazar ya da yazarlar mutlaka vardır. Peki sizinkiler hangileri?
Buna da net şudur diyemem. Okuduğum beğendiğim her yazar beni etkiler.

5) Kitabınızın nerede geçiyor olmasınız isterdiniz? (Hangi ülke, şehir, köy vs). Ya da kitabınız kurgusal bir dünyayı anlatıyorsa orası nasıl bir yer olurdu?
Yazmak istediğim tür sebebiyle kendi kurgusal dünyamı kurmak isterdim. Ama gerçek bir yer olması gerekiyorsa ilk medeniyetlerin Kurulduğu yerlerden biri olsun isterdim.

6) Kitabınızı ilk olarak kime imzalayıp verirdiniz?
Bilmem ki. Hiç düşünmedim. Ama bir gün kitap Okumayı seven yakın bir arkadaşım olursa (ahh keşke) ona veririm.

7) Gelelim en önemli soruya, kitabınızın ismi ne olurdu?
Bunu da hiç düşünmedim. Hikayeyi oluşturduktan sonra karar verirdim. Kitabın ismiyle hikayemin en önemli noktasını bağlardım. Yani en heyecanlı yerde vay be dedirtmek isterim okuyan kişiye.

8) Sizce kitabınızı en güzel şekilde anlatan 3 kelime ne olurdu? 
Samimi, yaratıcı, inanılmaz

Eveet sorular bu kadardı ve evet zordu. En azından yazmayan biri için cevaplamak zor. Neyse Kurtadam Sever Vampir ve Tazmanya Canavarı'nı mimliyorum. Yaparsa sevinirim. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir dahaki yazıma kadar kendinize çok iyi bakın. Hoşçakalın :)

3 yorum: