22 Şubat 2015 Pazar

Asude - Gül ve Avcı Kitap Yorumu


Selaam. Nasılsınız? Ben iyiyim. Okul başladı. Kitap okuma hızım düştü doğal olarak. Öyle işte. Bugün size çok çok ama çok sevdiğim bir yazarın kitabını yorumlayacağım. Asude benim en sevdiğim türk yazarlardan. Daha önce Pabucumun Ajanı - 1'i okumuştum. Yorumu gelmeyecek çünkü yani ne demem gerektiğini bilmiyorum. Bazen beni sinirlendiren, bazen (ki genellikle böyle oldu) kahkaha attıran, her karakteri ayrı ayrı sevdiğim bir kitap. Daha ne diyeyim. Neyse ya asıl kitap bu değil :) Asıl kitap Gül ve Avcı. Benim ilk okuduğum tarihi aşk türündeki kitabım. İyi yada kötü diye yorum yapamam yani tür olarak yapamam çünkü ilk. Karşılaştırabileceğim birşey yok. Şimdi kitabın konusuna geçmeden önce son birşey daha söyleyeceğim. Arka kapakta yazan bir söz ve çok güzel. Kitaba da cuk oturmuş :) "Bir başkaldırıdır aşk. Önce isyancısını yıkar." Evet bu güzel sözü de sizinle paylaştığıma göre artık konuya geçebilirim. Evelyn Rosa Drummond kötü bir kasabada ona küçüklükten beri bakan amcası ile birlikte küçük çaplı dedektiflik işlerine bakan bir kız. Bir gün amcasının oğlunu aramaya dövüşlerin yapıldığı bir yere gidiyor. Orada Harewood Dükü Julian Benedict Wharton'un dövüştüğünü görüyor ve adamın cazibesine kapılıyor. Dövüşten sonra oradan çıkarken adamı görüyor adam çok içmiş ve onu hana kadar götürüyor. Handa birlikte oluyorlar. Adam kızın bunu para için yaptığını sanıyor ve sabah giderken para bırakıyor. Evelyn uyandığında kendini çok aşağılanmış hissediyor. Yatakta bir saatin kapağını buluyor. Bunu saklıyor. Aradan zaman geçiyor ve bir gün dedektiflik bürosuna bazı adamlar gelip Lord Wharton'u araştırmalarını istiyor. Bunu kabul ediyorlar ve Evelyn eve girmiş oluyor. Lord Wharton karanlık bir adam. Karısını öldürdüğü düşünülüyor. Ama kadının cesedi bulunamadığı için suçlamalar havada kalıyor. Evelyn intikam için girdiği o evde aşkı buluyor. Ama böyle aşkı buluyor deyince pat diye aşık olmuyorlar tabiki birbirlerine. Adam kıza baya çektiriyor. Neyse konu bu ve çok sürükleyici bir kitap. Ben çok beğendim. En beğendiğim şeylerden biri de Lord Wharton'un oğlu ile geçen zaman dilimi. Hem Evelyn'in çocukla ilşkisi hem de Lord Wharton'un oğluyla ilişkisinin nasıl değiştiğini görüyoruz ve bu kısımlar benim çok hoşuma gitti. Onun haricinde Lord Wharton'un zamanla aşka boyun eğişi, sevdiği kadın için yaptıkları çok güzeldi. Evelyn ve Lord'un ilk karşılaşmalarını Lord'un öğrendiği zaman çok güzel anlatılmıştı. Hiç sıkılmadım gerçekten. Bence bu kitaba bir şans verin çünkü o şansı sonuna kadar hakediyor. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder