12 Şubat 2015 Perşembe

Amy Harmon - Tersyüz Kitap Yorumu


Merhabaa. Nasılsınız? Neler yapıyorsunuz? Ben heyecanla CNR Kitap Fuarını bekliyorum. Benim için klasiktir. Her fuar için bir ay önceden alınacaklar listesi Yaparım. Bu liste bir ay içinde 7474636783 kez değişir. En son kararlar verilir ve fuara gidilir. Yolculuk çok eğlencelidir. Ama Buse yine Buseliğini yapar ve fuara girer girmez listeyi kaybedip saçma sapan hiç aklında olmayan kitaplara saldırır. İşte benim fuarlarım genellikle böyle geçer. Artık listeyi elime falan yazmayı düşünüyorum kaybolmasın diye :) Neyse bu yazı fuar yazısı değil. (Bunu farketmem iyi oldu.:)) Tersyüz benim hemen hemen bütün bloggerlarda gördüğüm ve çok beğenilen bir kitaptı. Herkes bu kadar beğenince alıp okuyayım dedim. Çok iyi demişim çok güzeldi. Şimdi konu zaten arka kapakta çok iyi anlatılmış. Ama bir de ben anlatayım. Ambrose Kasabanın yıldız güreşçisi ve aşırı yakışıklı. Fern ise bir türlü söz geçiremediği kızıl saçlara, diş tellerine ve kocaman gözlüklere sahip pek güzel olmayan bir kız. Fern Ambrose'a aşık. Bir de Bailey var. Kas hastalığı sebebiyle hareket edemiyor. Fern ve Bailey kuzen, en yakın arkadaş, kardeş. İşte ne derseniz deyin aralarında mükemmel bir bağ var. Fern Bailey'in eli kolu, herşeyi oluyor ve bundan mutluluk duyuyor. 11 Eylül olaylarından sonra Ambrose ve 4 arkadaşı asker olarak göreve gidiyorlar. Ambrose 4 arkadaşını patlamada kaybediyor.  Kendisi de hem fiziksel hem ruhsal olarak büyük yaralar alıyor. Yüzünün bir tarafı tamamen parçalanıyor. Arkadaşlarıyla birlikte ölmediği için pişman. Kasabaya dönüyor ama artık eski Ambrose'dan eser yok. Kimseyi görmüyor, babasının pastanesinde geceleri çalışmaya başlıyor. Ambrose askere gitmeden önce Fern'i öpüyor ve ona karşı farklı duygular hissetmeye başlıyor. Döndüğünde Fern çok değişmiş, güzelleşmiş. Ambrose ondan ne kadar kaçmaya çalışsa da Fern'in onu bırakmaya niyeti yok. Neyse burdan sonra Ambrose ve Fern'in birbirlerini iyileştirme süreçlerini görüyoruz. Kitabın ortalarında çok küçük bir yerde sıkıldım ama çok kısa bir yerdi. Sonra bir olay oldu ki off. Okuyanlar hangi olay olduğunu anladı. İşte ordan sonra acayip hızlı ve süper bir şekilde gelişti olaylar. Kitapta işlenen olaylar çok farklı değil ama anlatım tarzı çok farklı ve insanı içine çekiyor. Karakterlerin ne hissettiklerini anlıyorsunuz. Onlarla birlikte gülüyor yada ağlıyorsunuz. Ayrıca karakterler yaşlarına göre çok olgun. Ambrose bildiğiniz gibi başta oldukça yakışıklı ama sonradan yüzünün hali onun hayata karşı bakışını, duruşunu, düşünüş tarzını olumsuz yönde etkiliyor. Burda Bailey ona yardımcı oluyor. Bailey'in hayatının ne kadar zor olduğunu, ama onun yinede hayata hep pozitif baktığını görüyoruz ve Ambrose'a bu konuda yardımcı oluyor. (Burası en Sevdiğim kısımlardan biriydi.) Özellikle sonu beni çok mutlu etti ve duygulandırdı.  Kitabın beğenmediğim bir yönü yok. Aşk, arkadaşlık, heyecan, macera ne ararsanız var. Okuyup okumama konusunda tereddütünüz olmasın gerçekten güzel. Bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize çok iyi bakın. :)

1 yorum:

  1. Selaam *-* mimlendin :) http://kitapkavanoz.blogspot.com.tr/2015/02/mim-6-kitap-tag.html

    YanıtlaSil