31 Ocak 2015 Cumartesi

Vefa Enver - Bana Prenses Deme! Kitap Yorumu



Herkese merhaba. Nasılsınız? Bugün kadın karakterinden nefret ettiğim bir kitapla karşınızdayım. Hemen yoruma geçmek istiyorum çünkü anlatmalıyım. Kıza öfkemi yazarak sizinle paylaşmalıyım. Şimdi önce her zamanki gibi konudan bahsetmek istiyorum. Nil babasının prensesi 19 yaşındaki bir kız. Babasının yanında çalışan Murat'a aşık. (Aşık olduğunu sanıyor. Tam anlamıyla takıntılı.) Daha sonra babasının şirketinde orta yaşlı, yakışıklı, Çapkın, kendine aşırı güvenen Yiğit'le tanışıyor. Gördüğü andan itibaren ondan rahatsızlık duyuyor. Ama Nil çok güzel ve çok genç. Ister istemez Yiğit'in dikkatini çekiyor. Babası Yiğit'i çok sevdiği için Yiğit sevgilisi Tuğba ile akşam yemeği için Nillere geliyorlar. Tabi Yiğit Nil'le uğraşıyor. Nil bir anda ondan nefret etmeye başlıyor. (Hayır adam kötü birşey yapmadı ki) Neyse babasının inadı üzerine bir cafeye gidiyorlar hep birlikte. Yiğit Tuğba'yı resmen herkesin ortasında yiyor. Nil bundan rahatsız oluyor. Bu arada Murat nişanlı ve o da nişanlısıyla birlikte aynı cafede. Nil onlara imreniyor. Yani Yiğit'e ne kadar gıcık oluyorsa Murat'ı o kadar beğeniyor. Neyse Yiğit bununla uğraşıyor, o sürekli Yiğit'e laf sokma çabasında falan derken bunlar yakınlaşıyor. Konumuz kısaca bu. Ben yorumumu karakterler üzerinden yapmak istiyorum. Şimdi başlayalım esas kız Nil'den. Nil hayatınızda görüp görebileceğiniz en inatçı, en şımarık, en düşüncesiz, en kendini bilmez, en öfkeli kız. Uyuz oldum okurken. Nil 19 Yaşında artık prenses Değilim büyüdüm havalarında ama Davranışları 13 Yaşında bir çocuk gibi. Ciddi ciddi sinirden kızardım okurken. Anladığınız üzere Nil kitaptaki en nefret ettiğim karakter. Sonra Murat var. Murat Nil'in Babasına büyük bir Düşmanlık besliyor. Bunun sebebini kitapta öğrendikten sonra herşey daha hızlı ve güzel ilerliyor. Ama bir yandan da Nil'e aşık. Ama sonuçta babasından intikam almak isterken kızıyla olamayacağını biliyor. Gelelim Yiğit'e. Nil'le aralarında 18 yaş var sanırım. Baya baya Nil'in babasının Yaşında sayılır. Yiğit'te de tuhaf birşey var. Nil'e ilgisi var, ona karşı birşeyler hissettiğini biliyor ama sevgilisiylede Aralarındaki Bağları koparmak istemiyor. Kafası biraz farklı Çalışıyor. Ama en saygı duyduğum karakter o çünkü Nil'in bütün aptallıklarına rağmen bir şekilde hep mesafesini koruyup ona sahip çıktı. Tuğba ise daha farklı. Şimdi normalde esas kızla esas Oğlanın arasına giren Kişiyi sevmeyiz. Ama ben Tuğba'yı çok sevdim. Gerçekten sevilmeyecek gibi değil. Acayip güzel bir kız ve Nil'in Arkadaşı Eda'nın ona taktığı isim alev topu. :) Bahsetmişken Eda'ya gelelim. Nil'in kaprislerini, şımarıklarını, öfkesini, inadını, bütün saçmalıklarını çeken Arkadaşı. Şahsen ben böyle bir kıza dayanamam. Eda'yı da çok sevdim her ne kadar arka planda kalmış olsada. Bahsetmediğim başka kişilerde var ama çok gerekli görmüyorum. Kitap genel olarak güzeldi. Okuduğuma pişman Değilim yani. Eveeet yorumum bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın :)

3 yorum: