13 Ocak 2015 Salı

Kass MORGAN - The 100 Kitap Yorumu


Kitabın Adı: The 100
Yazarı: Kass MORGAN
Sayfa Sayısı: 297
Yayınevi: GO! 

Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Ben iyiyim. 34 gün tatilim var demiştim. Çok güzel geçiyor. Kitap okuyorum, avatar izliyorum, geziyorum.. Bu şekilde yaşamak tam bana göre :) Bugün size The 100 kitabını yorumlayacağım. Öncelikle GO! Kitap a çok teşekkür ederim.. Gerek mıknatıslı kapak gerek kitabın yan tarafındaki kutu gibi gözükmesini sağlayan şey gerçekten harika. Şimdi gelelim kitaba. Konusunu kısaca açıklamam gerekirse dünyada nükleer felaket yaşanıyor. Bu felaketten kurtulanlar uzay gemisinde varlıklarını sürdürüyor. Ama uzay gemisi artık tükenmeye başlıyor. Yönetimdeki insanlar genç suçlulardan 100 kişilik bir ekip oluşturuyor ve dünyaya gönderiyor. Bunun sebebi dünyada yaşayıp yaşayamayacaklarını öğrenmek. Kitap 4 kişinin ağzından anlatılıyor. Bunun güzel yanı da genel olarak ana karakterlerin hepsini bu kitapta tanımış oluyoruz. Geçmişlerini görüyoruz. Çoğunun neden suçlu olduğunu yada neden dünyaya gelmek istediklerini biliyoruz. Kahramanların hemen hemen hepsini sevdim. Evet bazen benimde sinir olduğum şeyler oldu ama genel olarak bana sıcak geldiler. Kitabın devam kitabı olacak sanırım çünkü çok az bir kısım anlatıldı bu kitapta. Dünyaya uyum sağlamaya çalışmalarını, birlikte yaşayıp yaşayamayacaklarını gördük. Aslında şey var ütopya kurulabilir mi? Kurulursa insanların hayatları nasıl olur? gibi soruların cevabı niteliğinde ama bu kitap tamamen cevapları vermiyor tabiki. Kahramanların genç olması (18 yaşından küçükler) ve farkı sınıflardan gelmeleri de olayların seyrini değiştiriyor ve bence güzel bir kitap. Dizisini izlemedim. Kitapla paralel mi yoksa tamamen farklı bir şeyi mi anlatıyor bilmiyorum. Diziye de başlamak istiyorum. Yine uzun bir yazı oldu. Okuduysanız teşekkür ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder