22 Ocak 2015 Perşembe

Jamie MCGUIRE - Tatlı Bela Kitap Yorumu



Merhabaa. Nasılsınız? Birkaç gündür yoktum. Bunun sebebi kitap okuyamama sendromuna yakalanmış olmamdı. Ama aştım neyseki. Bugün size Jamie McGuire' ın Tatlı Bela kitabının yorumunu yapacağım. Kitap çok güzeldi yani gerçekten çok güzeldi. Benim yazarın okuduğum ilk kitabıydı ve çok çok beğendim. Konusuna gelirsek kitabın arkasında iyi kız kötü çocuk yazıyor. Ama tamamen yanlış. Kimse Travis'e kötü diyemez. He serseri aşık belki. :) Neyse asıl kızımız Abby geçmişinden ve ailesinden kaçmak için yaşadığı yerden uzakta bir okula arkadaşı America'yla birlikte  başlıyor. America'nın erkek arkadaşı Shep'in kuzeni Travis'le onun dövüşünde karşılaşıyorlar. Ve sonra Abby ve Travis aşkını okuyoruz. Travis'in değişimi, Abby'ye olan sevgisi bilmiyorum yani çok güzeldi. Kitabın ortalarında Abby'ye birazcık sinir oldum. Sen çocuğu hiç birşey demeden terket git ama aynı zamanda ona karşı koyma. Salak mısın kızım sen? demedim değil. Bu kitap Abby'nin ağzından anlatılmıştı ve kafa karışıklığı gelgitleri çok belliydi. Ayaklı Bela ise Travis'in gözünden anlatılıyor. Ben doğrusu Ayaklı Belayı çok merak ediyorum. Çünkü evet Abby'nin daha önce zor bir yaşamı varmış ama Travis'in yaşamı çok çok daha farklı küçükken annesini kaybedip, sadece babasıyla ve 4 erkek kardeşiyle büyümüş olması bence 2. Kitabın okunmasını zorunlu kılıyor. Kitapta beni etkileyen diğer bir yerde Travis'in hayatının tamamen değişmesi Abby'nin önündeki engellere rağmen bir şekilde hep aşkına geri dönmesi.. Tabiki kitabın beğenmediğim birkaç yönü de var. Mesela Travis çok mükemmelleştirilmiş gibi geldi bana. Onca yıl sen kızlarla oyna, tek gecelik ilişkiler yaşa sonra tam hayatında gerçekten sevdiğin biri olduğunda o kızlar sana hiç sorun çıkarmasın oldu canım. Neyse Travis'in ailesini de çok sevdim. Kardeşleri çok iyiler. Hepsinin birbirine benzemesi çok komik :)  America ve Shepley'den hiç bahsetmediğimi farkettim. Shepley çok sakin, ortam yatıştırıcı biri. America gibi bir kız arkadaşının olması onun cezasıymış gibi geldi bana. America'yı kötülemiyorum. Çok çok tatlı çok sevdim onu ama çok fevri yani ne biliyim kitabı okuyanlar ne demek istediğimi anladı. İşte böyle güzeldi yani. Yine çok uzun olmuş ama umarım yararlı olmuştur. Sizin söylemek istedikleriniz varsa aşağıya yorum bırakabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize çok iyi bakın :)

3 yorum:

  1. Bu kitap kesinlikle MÜ-KEM-MEL!! Bütün seri gerçekten harika bu kitabı ben neden bu kadar çok sevdim bilmiyorum ama gerçekten favori kitaplarımdan ilk üçe girer. Ayaklı Bela'da en az Tatlı Bela kadar başarılı. Birde Belalı Düğün var onu herkes sevmemiş ama ben ona da bayıldım. Abby'ye bende az gıcık olmadım o kitapta, delirtti beni ama ona da hak veriyorum. Jamie McGuire'in Providence serisini de okumalısın kesinlikle. Benim için bir Tatlı Bela değil tabii ki ama yine de o da çok güzel. Evet resmen kitap hakkında içimi döktüm burada bitiriyorum :D

    YanıtlaSil
  2. Kitapta çok fazla gelgit olmasına rağmen bende çok beğendim. Diğer kitaplarını okumak için sabırsızlanıyorum. Abby konusunda da Travis gibi biriyle berabersen daha kendine güvenli olmalısın bence. Ayrıca yorumun için çok çok teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama Abby'nin geçmişinde yaşadığı şeylere bakınca Travis'e karşı gel gitlerine az da olsa hak verdim ben, ne demek rica ederim :D

      Sil