29 Ocak 2015 Perşembe

Colleen Hoover - Umutsuz Kitap Yorumu


Herkese merhaba. Çok ama çok güzel bir kitabın yorumuyla karşınızdayım. Ama önce nasılsınız? Ben çok iyiyim. Kitaba geçmeden önce bir itirafım var. Ben Umutsuz'u okumayı pek düşünmüyordum. Evet çok güvendiğim bazı insanlar çok güzel olduğunu söylemişti. Ama bana hem kapağı hemde arka kapak yazısı itici gelmişti. Sonra kampanyada olduğunu görünce sepete atmışım. Bu uzun zamandır farkında olmadan yaptığım en iyi şey oldu. Kitaba yeterince değer verilmediğini düşünüyorum çünkü gerçekten popüler olan kitapların çoğundan çok daha iyi. Şimdi kitabın konusuna gelirsek Sky 5 yaşında Karen'a evlatlık verilmiş. Geçmişiyle ilgili başta bildiğimiz tek şey bu. Daha sonra Dean Holder adlı çocukla şans eseri markette karşılaşırlar. Erkeklere kendini kaptırmama konusunda usta olmasına rağmen Sky Holder'ı gördüğünde içinde hiç bilmediği şeyler hisseder. Holder onu birine benzetmiştir. Ama Sky'ın kimliğini gördüğünde o olmadığını anlar. Daha sonra Holder'ın evinin önünde bir kez daha karşılaşırlar ve ilişkileri başlar diyeyim kısaca. Holder biraz farklı biri. Sky'ın geçmişiyle ilgili birşeyler bilen biri ama Sky hiç geçmişini merak etmediği için onu bu konuda zorlamıyor. Yani zamanı geldiğinde söyleyeceğini düşünüyor. Ve Sky'ın geçmişiyle ilgili gerçekler ortaya çıktıktan sonra Sky artık kendisinin ve çok iyi tanıdığını düşündüğü insanların aslında kim olduklarıyla ilgili bir fikrinin olmadığını farkediyor. Kendisini gerçekten çok çaresiz ve ne yapacağını bilmez hissediyor. Ama Holder her zaman yanında olup ona destek oluyor. Ve Sky'ın artık hayatındaki insanlarla ilgili bir karar vermesi gerekiyor. Konumuz kısaca bu. Gerek kitabın yazım tarzı, gerek olay örgüsü, gerek yan karakterlerin güzelliği benim kitabı çok çok beğenmemi sağladı. Asıl karakterlere başta çok ısınamamış olsam da sonradan onları da sevdim. Sky farklıydı. (Iyi anlamda.) Holder zaten süperdi. Kitapta beğenmediğim tek şey Six(Sky'ın bildiği hayatındaki en yakın arkadaşı)'in ortalarda olmamasıydı. Yani niye gittiğini anlayamadım ama 2. Kitapta ondan da birşey çıkarsa hiç şaşırmam. :) Kitaba başlarken kitapla ilgili hiçbişey bilmiyordum. Yani tamamen benim için süprizdi. Ve Kitabı'n bazı yerlerinde güldüm, bazı yerlerinde Ağladım, bazı yerlerinde şok oldum ki genelini şok olmuş bir şekilde okudum. Kitap gerçekten çok güzeldi. Ne diyebileceğimle ilgili pek fazla birşey bilmiyorum ve daha fazla bahsetmek istememe rağmen kitapta en ufak birşey söylesem spoiler olur o yüzden susuyorum. Ama kitabın adının geldiği yer beni özellikle şaşkınlıkla mutluluk arasında götürüp getirdi. Acayip akıcı bir kitap zaten. Herkes okusun yani lütfen. Bu kitabı bir okuyun. Bir şans verirseniz neden bu kadar etkilendiğimi anlarsınız. Okuduğumuz için teşekkür ederim. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere. Kendinize çok iyi bakın. Hoşçakalın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder