22 Aralık 2014 Pazartesi

Markus ZUSAK - Kitap Hırsızı Kitap Yorumu




Kitabın Adı: Kitap Hırsızı
Yazarı: Markus Zusak
Yayınevi: Martı
Sayfa Sayısı: 574

Yorumum
Kitap 2. Dünya Savaşı sırasında Almanya'da yaşayan Liesel Meminger adlı bir kızın yaşamını Azrail'in ağzından anlatıyor. Kitapla ilgili olumsuz hiçbir eleştirim olamaz. Tek kelimeyle mükemmeldi. Karakterler çok samimi ve çok sıcaktı. Liesel'i çok sevdim. Küçük bir kız çocuğunun bütün saflığıyla bakıyor olaylara. Rudy benim favorim. En çok onu sevdim. Keşke kitapta daha çok Rudy'li yer olsaydı. 😊 Hans mükemmel bir babaydı. Hans'a hiçbir lafım yok. Rosa başta sinir olduğum bir anne karakteriydi ama sonradan tam bir ana oldu. Onun da samimiyetine inandım. Sonradan onu da sevdim. Max zaten bir tane. Liesel'e verdiği hediye bodrumda kurduğu hayaller acayip iyiydi. Biraz da tarihi kısma gelecek olursak Yahudi Soykırımı'ndan bahsediliyor. Toplama kamplarına götürülüşleri, onların yaşam haklarının ellerinden alınışları tam bir vahşetti. Himmet Sokağı ve orada yaşanan olaylar beni çok etkiledi. Liesel'in Ilsa Hermann'ın evinden önce aldığı sonra çaldığı (aslında teknik olarak çalmıyor.) kitaplar, Ilsa Hermann'ın çocuğu. kütüphanesi, Liesel'a olan anlayış ve sevgisi de çok etkileyiciydi. Kitap Hırsızı ile ilgili olarak başka ne söyleyebilirim bilmiyorum. İçimdekileri döksem spoiler olacak. O yüzden yazamıyorum. Ama okuyup Konuşmak tartışmak isteyen olursa mailime mesaj atabilir. Bence herkesin okuması gereken bir başyapıt.

2 yorum:

  1. Selaam,mimlendiim ^^ http://nazlikitaplik.blogspot.com.tr/2014/12/mim-kitap-senaryolar.html

    YanıtlaSil