28 Aralık 2014 Pazar

2014 FAVORİLER


2014'ün en iyi 10 kitabı

Herkese merhaba. Nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Finallerimin yaklaşması sebebiyle pek kitap okuyamıyorum. Çok üzgünüm :( Bende sizle 2014 de okuduğum en iyi 10 kitabı paylaşmak istedim.


1. Percy Jackson Serisi 
Evet çok utansam da bende bu seriyle yeni tanıştım. Daha önce filmini izleyip bayılmıştım. Tabi ki kitapları okuyunca filmin çok tırt  olduğunu anladım. Filmde çok aksiyon varmış gibi gözüküyor ama kitapta onun iki katı kadar aksiyon var ve bence filmde atılan kısımlar önemsiz yerler değildi. Filmi beğenenler kitaba aşık olacaksınız. Her neyse hala okumayan varsa kesinlikle okusun. Yorumu blogda yok çünkü bütün seriyi birlikte yorumlamak istiyorum ve daha bitiremedim. Finallerim bitince kalan kitapları okuyup bütün serinin yorumunu yapacağım.




2. Alı HARRIS - Ilk Son Öpücük

Ben aşk kitaplarını pek sevmem. Ama bu istisna. Aşk, arkadaşlık, kıskançlık, bir genç kızın gelişim ve değişimi hepsi vardı kitapta. Biraz da türk filmi kıvamındaydı. Ben çok beğendim. Daha Ayrıntılı yorum için İlk Son Öpücük


3. Markus ZUSAK - Kitap Hırsızı

Bu kitap benim en en çok sevdiğim kitaplardan biriydi. Ben normalde pek bu tarz kitapları okumam. Bu kitabı kitap şenliği için okumuştum ve okuduğuma çok sevindim. Herkese tavsiye ediyorum. Hem tarihi hem duygusal bir kitap. Bazen saçma bir sırıtma oluşacak yüzünüzde bazen de gözyaşlarınıza hakim olamayacaksınız. Daha Ayrıntılı yorum için Kitap Hırsızı


4. Sophie KINSELLA - Numaran Bende Var

Sophie KINSELLA ya hayranım yani baya baya hayranım. Daha önce Pasaklı Tanrıça adlı kitabını okumuştum ona da bayılmıştım. Ama bu bence artık zirve noktası. Daha iyisi olabilir mi bilmiyorum. Hayatımda okuduğum en komik kitaptı. Bu da üşengeçlikten bloğa yorumunu girmediğim bir kitap. Gerçekten çok özür diliyorum. En kısa zamanda bu yorumlarda gelecek. Toplu taşıma araçlarında okumayın. Çünkü gülme krizine giriyorsunuz ve insanlar size deliymişsiniz gibi bakıyor. Bizzat yaşadım. Kesinlikle okuyun. Okumalısınız.



5. Kendare BLAKE - Anna Kan Giyinmiş Kız

Bu kitap harika gerçekten harika. Benim okuduğum ilk hayaletli kitaptı. Ama gerçekten güzeldi. Daha Ayrıntılı yorum için Anna Kan Giyinmiş Kız


6. Kirstin GİER - Yakut Kırmızı, Safir Mavi, Zümrüt Yeşil
AŞK TÜM ZAMANLARIN İÇİNDEN GEÇER SERİSİ

Bu kitapların hepsini tek tek çok sevdim. Yakut Kırmızı konuya alıştırma kitabı gibiydi. Safir Mavi bana çok fazla duyguyu aynı anda yaşattı. Zümrüt Yeşil ise beni şok eden son kitaptı. Hepsi tek tek çok güzeldi. Bazı sayfaların kenarında çok farklı desenler vardı, zaten renkleri ve ciltli olmaları beni benden aldı.



7. Ahmet Ümit - İstanbul Hatırası

İlk olarak 7. sınıfta okumuştum. O zamandan beri Ahmet Ümit hayranıyım. Bazıları İstanbul Tarihiyle ilgili fazla bilgi olduğu için sıkıldığını söylese de ben çok ama çok beğendim. Katili de hiç tahmin etmemiştim. Öğrenince şok oldum. Bence okuyun ya güzel kitap..




8. George Orwell - Hayvan Çiftliği

Çocuk kitabı görüntüsünün altında ağır bir siyasi ideoloji ve toplum eleştirisi olan harika bir kitap.



9. Ahmet Şerif İzgören - Süpermen Türk Olsaydı Pelerinini Annesi Bağlardı

Ahmet Şerif İzgören'in okuduğum ilk kitabıydı. Ne anlatabilirim bilmiyorum. Mizahi bir anlatımla toplum eleştirisi yapmış. Çok ince bir kitap. Çok kısa sürede biter. Bence herkes okusun.




10. Elif Şafak - Aşk

Ben Mevlana ve Şems Tebrizi'nin dostluğunu okumayı her zaman çok sevdim. Günümüzdeki aşkla geçmişteki aşkın birleştirilmesi çok iyiydi. Bu kitabı sevenler varsa Ahmet Ümit'in Bab-ı Esrar kitabını da tavsiye ederim.

Yazımın sonuna geldik. Buraya kadar okuduysanız çok ama çok teşekkür ederim. Umarım 2014 hepimiz için güzel hatırlayacağımız bir yıl olmuştur. 2015 sevdiklerinizle mutlu, huzurlu, sağlıklı, bol kitaplı, yeni dostluklarında olduğu bir yıl olsun. Hepinize mutlu yıllar.





4 yorum:

  1. Percy ile bende tanışmadim daha 1. 2.ve 5.kitabı var bende sömestrda inş okurum.Hayvan çiftliği ve aşk tüm zamanların.... serisi bu 4lü ilk okuyacaklarim hele bitsin şu finaller

    YanıtlaSil
  2. Percy'le en kısa zamanda tanışmalısın zaten tanışınca çok ama çok seveceksin :) Diğerleri de çok iyidir. Finaller hepimizin başının derdi. Umarım başarılı bir şekilde en kısa zamanda biter :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yalnız rastgele bir daha bu postu okumaya başladım bir baktım benim yorumum var 😃😃😃😃:D teşekkür ederim hepimiz bütsüz geçelim :D

      Sil
  3. hepsi birbirinden ayrı ayrı güzel kitaplar :)
    o zaman benden de size ledli kitap okuma gözlüğü tavsiyesi gelsin,
    ben kitapları daha çok karanlıkta okumayı seviyorum da :)
    http://www.indirimvekalite.com/pratik-urunler-tv-urunleri-k-7/tv-urunleri-k-11248/2-ledli-kitap-okuma-gozlugu-u-144212.html#.WJGoRdSLSzc

    YanıtlaSil